onsdag 17. november 2010

MFJ-9340 Cub 40 m transceiveren er ferdig.

PB170008

I dag kom endelig utgangstransistoren jeg hadde bestilt fra ELFA. I løpet av noen minutter hadde jeg loddet den nye utgangstransistoren på plass, og så sjekket jeg at jeg hadde justert senderen riktig sist gang. Det viste seg at metoden jeg brukte ved å kortslutte utgangstrinnet under justeringen hadde virket og senderen var justert helt riktig.

PB170001

Printkortet til MFJ-9340 Cub ferdig.

PB170005

Printet på plass i kabinettet.

PB170009

Baksiden på MFJ-9340 Cub, den originale antenne kontakten er RCA kontakten nederst i midten, men på forhånd boret ett hull til en BNC kontakt, og heldigvis hadde jeg en BNC kontakt liggende i rotekassen som passet akkurat.

Utganseffekten er på ca. 2 watt.

Ingen kommentarer: