torsdag 22. mars 2012

Digimode på Elecraft K2.

P3220028

Endelig ble det digimode på min Elecraft K2. I går kom interfacekabelen som skal kobles mellom K2 og microHAM USB Interface III. Opprinnelig hadde jeg tenkt at jeg skulle lage interfacekabelen selv, men etter å ha sjekket prisene på plugger fant jeg ut at det var billigere å bare bestille en interfacekabel.

P3220029

Det er også blitt en ny utgang på baksiden av min Elecraft K2, nemlig en lydutgang med fast utgangsnivå. For å få til dette måtte jeg bore ett nytt hull, jeg valgte å ta hullet ved siden av den eksisterende høytalerutgangen, der er det nemlig relativt greit med plass på innsiden av kabinettet.

P3220032

På bildet ovenfor er audio inn på interfacekabelen plugget i den nye lydutgangen med fast utgangsnivå.

Den første QSO’en på PSK-31 var med HA1BF Feri i Ungarn.

Ingen kommentarer: