tirsdag 4. september 2012

Elecraft KX3.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

I dag kom endelig pakken jeg har ventet på siden 15 august, vel egentlig har jeg ventet på pakken siden april, men den ble ikke sendt fra USA før 15 august på grunn av lang leveringstid.

DSC_0999

Jeg gledet meg naturligvis som en unge, men på grunn av andre nødvendige gjøremål fikk jeg ikke begynt på byggingen av KX3 før utpå kvelden.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Byggesettet er veldig enkelt, det første man gjør er å finne frem fronten og så forbereder man den før man setter på kontrollkortet. det er ingenting som skal loddes, det eneste man gjør er å skru sammen radioen.

Radioen består av en front som kontrollkortet er festet til og en bakside hvor RF modulen er festet. På RF-modulen fester man også antennetuneren og det ekstra roofingfilteret, samt batteriholderne.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

På kontrollkortet sitter displayet og alle knappene.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Her er fronten nesten ferdig.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Her er fronten helt ferdig.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Her er RF-kortet montert på plass på baksiden.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Baksiden er ferdig med roofingfiltre, batteriholder og antennetuner på plass.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Baksiden av fronten.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Elecraft KX3 serienummer 1316 er ferdig og klar til å komme på luften.

Ingen kommentarer: