søndag 6. september 2015

LA1FDG’s Field Day på Revulen.

Denne helgen er jeg med på LA1FDG's Field Day på Revulen.
Vi er 21 personer her oppe på fjellet og stemningen er god.
Været har vært meget skiftende men i dag har værgudene vist seg fra sin beste side med strålende sol.
Jeg har ansvaret for 20 m stasjonen og den har består av følgende:
Elecraft K2 HF-transceiver
Elecraft KPA100 PA-trinn
MicroHam USB interface III
Halvbølgedipol for 20 m
Båndpassfilter for 20 m
Jeg har installert stasjonen i forteltet på mitt Helsport Gimle 4+, dette teltet har ståhøyde og fungerer derfor svært godt som shack.
Antennen har jeg hengt opp mellom to gamle militære master jeg har, slik at antennen henger ca. 9 m over bakken.

LA1FDG’s 20 m stasjon med shack og antenne. Området rundt Revulen er svært billedskjønt!
 
LB1JG Arnfinn kjører CW på 20 m.
 
20 m halvbølgedipolen ble laget på stedet og fungerte meget bra.
 
LA1DSA Jan Erik kjører SSB på 20 m.

Ingen kommentarer: